Vi bygger för framtiden

Behovet av nya fräscha och attraktiva lägenheter är stort i Uddevalla – ja, i hela Sverige. Redan under 2013 gick vi på Uddevallahem in i en ny epok fast beslutna om att bygga nytt och under 2014 har det arbetet fortsatt, i full fart. De nya fastigheterna, med totalt 80 nya lägenheter, på Fisketången och i Folkets Park växte under fjolåret fram och under våren 2015 är det dags för inflyttning. Arbetet har fortskridit enligt plan och vi hållit budgeten för byggnationen.

Samtidigt har arbetet med att utöka vår portfölj för nybyggnation pågått och två av våra planer redovisades under året. I början av april höll vi tillsammans med Länsförsäkringar en pressträff där vi presenterade våra planer för den centralt belägna tomten på fastigheten Eol 2. Här planerar vi att bygga 56 nya lägenheter och dessutom bereda plats för 1 000 kvadratmeter kontorsyta i bottenvåningen. För att planerna ska bli verklighet krävs en detaljplaneändring och där ligger arbetet fortfarande hos kommunen.

Lite längre har vi däremot kommit på Arendalsvägen i Ljungskile där vi kommer att bygga 30 nya lägenheter. Under hösten har vi jobbat med anbudsförfrågan och i början av 2015 blev det klart att NCC stor som totalentreprenör för byggnationen.