Vi utvecklar Uddevalla

Tiderna förändras – och vi med dem. På Uddevallahem förstår vi hur viktigt det är att hela tiden ligga i framkant och utvecklas med staden. Under fjolåret tog vi fram vår position: ”Vi utvecklar Uddevalla” och som vanligt är vi noga med att gå från ord till handling.

Och historien upprepar sig. Redan vid stiftelsens start 1949 såg man nyttan av att växa för att få hit arbetskraft. Som vi ser det är behovet högst levande än i dag. För att Uddevalla ska bli en kommun att räkna med i framtiden måste vi kunna erbjuda attraktiva bostäder för såväl unga som äldre.

Förutom de pågående nybyggnationerna av Fisketången och Folkets Park har vi under 2014 presenterat planer på nya bostäder i kvarteret Eol 2. I samarbete med Länsförsäkringar vill Uddevallahem bygga mellan 30 och 60 nya lägenheter på fastigheten. Och på Arendalsvägen i Ljungskile finns långt framskridna planer på ett 30-tal nya lägenheter i en havsnära miljö.

Uddevallahem tog även under hösten initiativet till en vision för silon i Uddevalla hamn. Och vilken succé! Visionerna, illustrerade med fina skisser, fick stort genomslag i både sociala medier och lokal media.