Styrelseordförande har ordet

Det är ett otroligt spännande år vi lägger till handlingarna. 2015 har varit ett offensivt år, präglat av framtidstro och spännande satsningar!

Uddevallahem är utan tvekan i starten av en ny fas, där vi har större fokus på nybyggnation för att möta den långa bostadskö och brist på bostäder som vi har idag, inte bara i Uddevalla utan i hela Sverige.

De satsningarna hade inte varit möjliga utan våra kunder. Vi har drygt 9 000 hyresgäster och vår primära uppgift är att se till att de har ett boende som ger dem både trivsel och trygghet. Många av dem har bott hos oss i flera tiotals år. De är ryggraden i vår verksamhet, det förtroende de ger oss genom att bo hos Uddevallahem lägger grunden till att vi kan ta nästa steg i vår utveckling.

Uddevallahem är en stiftelse som drivs av massor av intressanta idéer och visioner. En av utmaningarna för oss är att hitta sätt att finansiera våra stora planer för nyproduktion. Det gäller att hitta lösningar för att hålla priserna nere. För vi tror på hyresrättens framtid. Vi tror att människor kommer sätta värde på att ha flexibilitet, frihet och tid över till annat.

Uddevallahem drivs av att utveckla Uddevalla. Vi gör det på en rad olika sätt. Det mest konkreta och synliga är kanske att vi bygger nya och attraktiva bostäder, som i förlängningen gör kommunen mer attraktiv att bo i.

På samma grunder ser vi det som oerhört viktigt att underhålla och rot-renovera vårt befintliga fastighetsbestånd. Under 2015 skruvade vi upp takten i vårt antal rot-renoveringar, och hann med att ge närmare 200 lägenheter en rejäl ansiktslyftning.

Men Uddevallahem bidrar också med mycket annat, för att ge våra kunder bra service och en bättre vardag, eller i annan form av samhällsnytta.

Här är ett axplock av det som skedde under 2015;

Nu tar vi sats mot ett minst lika spännande och intensivt 2016. Här är några exempel på vad som kommer att hända under året när Uddevallahem fortsätter utveckla Uddevalla;

Tack för det gångna året och med hopp om ett trevligt 2016.

Paula Berger
Styrelseordförande Stiftelsen Uddevallahem