Vi bygger nytt i Ljungskile

Ljungskile är ett samhälle som växer och Uddevallahem har länge velat bygga nya hyreslägenheter på orten. Därför var väldigt glädjande när vi den 4 september äntligen kunde ta det symboliska första spadtaget tillsammans med entreprenören NCC för vårt nya hyreshus.

Nu är bygget av det nya huset på Ekhamravägen i full gång och går allt som planerat blir det inflyttning 1 december 2016. Här bygger vi 30 nya lägenheter i centralt och bra läge med nära till det mesta. Bostäderna byggs för personer som är 55 år eller äldre, och blir smakfullt inredda med ekparkett, kakel och klinkers, balkong, egen tvättmaskin med mera.

Lägenheterna släpptes på plats i Ljungskile i samband med första spadtaget. Inne i Uddevallahems provisoriska tält tecknade vi förhandskontrakt med nya hyresgäster – samtidigt som vi bjöd på fika, visade planritningar över lägenheterna och fick tillfälle att prata med våra kunder.

Vid årsskiftet var det bara ett fåtal av de 30 lägenheterna som fortfarande inte var uthyrda.