Personalchefen har ordet

På Uddevallahem jobbar vi hela tiden för att utveckla vår organisation, för att på ett bra och effektivt sätt både leverera det kunderna önskar och samtidigt driva våra utvecklingsprojekt.

Vi jobbar för att sätta kunden i fokus och att fortsätta utveckla vår kundservice. Under året har vi därför rekryterat en kundservicechef för att ännu mer kunna sätta fokus på den här frågan.

Vi strävar efter att våra värdegrunder ska genomsyra allt vi gör. Genom att vara professionella, tydliga och personliga ska vi nå de högt ställda mål vi har med vår verksamhet. Under 2016 kommer vi implementera värdeorden ännu mer i verksamheten, för att ha med oss det i allt vi gör – från ett kundmöte till ett stort investeringsbeslut.

Uddevallahem vill också vara en arbetsplats där personalen trivs, mår bra och håller sig frisk. Vi har under flera års tid haft en närmast obefintlig personalomsättning, vilket kan tolkas som att de anställda trivs på företaget. Att arbetsmiljön och hälsan är god på Uddevallahem bevisas av siffrorna över frisknärvaron, att vi inte haft några arbetsplatsolyckor och få tillbud.

Frisknärvaro steg under året, från 95,8 procent till 96,6, och är en viktig fråga som vi jobbar kontinuerligt med i samarbete med personalen och företagshälsovården.

Uddevallahem jobbar mycket med gemensamma aktiviteter och kamratskap för att få personalen att trivas på jobbet och hålla sig friska. Hälsogruppen har ordnat en rad aktiviteter under året. Medarbetare har gått på cirkelfys på en friskvårdanläggning, några har gått regelbundna promenader, spelat fotboll eller joggat tillsammans. Vi har dessutom haft en dietist här som informerat om hälsosam mat. Och så har vi deltagit i till exempel stadsvandring och Strandjoggen.

Antal anställda: 81
Varav nyanställda 2015: 4