Kundservicechefen har ordet

Som ny i fastighetsbranschen och på Uddevallahem har 2015 framför allt varit ett år av lärande.

Vilka är våra kunder och hur trivs de i våra lägenheter? Hur ser våra fastigheter och områden ut? Hur möter vi efterfrågan av bostäder på ett bra sätt?

Jag kan med stolthet konstatera att vi har precis lika stor bredd av olika områden och lägenheter som vi har olika hyresgäster och behov. Det ska bli en glädje att få fortsätta utvecklingen med fler bostäder och stamrenoveringar av de fastigheter som börjar komma upp i åren, för att erbjuda det bästa möjliga boendet och boendemiljön för våra kunder.

Under året har vi haft många extra möjligheter att möta våra kunder, som till exempel Bo & Leva mässan på Bohusläns museum, fotbollsskolan, bioföreställningen Big Hero 6, jubiléet för våra trogna hyresgäster, Uddevallakalaset, Tureborgsdagen, Skogslyckans dag, invigningen av vår andra multiarena och startskottet för byggnation och uthyrning av vårt nya hus i Ljungskile. Vi vill fortsätta att mötas för att lyssna på hur ni trivs och för att lära känna er bättre, så även under det kommande året har vi många planerade aktiviteter som vi ser fram emot.

Vi kan se att vi behöver ännu bättre lösningar för att nå ut med information och event, att ”mina sidor” på hemsidan och felanmälan behöver bli mycket lättare att använda och innehålla smartare information. Både hemsidan, Facebook och andra sociala medier blir en allt viktigare del, för att göra oss som hyresvärd och dig som hyresgäst mer tillgängliga för varandra under dygnets alla timmar. Det kommer vi att lägga mycket jobb på under 2016. Det ska vara lätt att få rätt information och att kunna ställa frågor eller beställa tjänster oavsett vilka arbetstider du har eller vilket språk som är ditt modersmål och där tror vi att hemsidan är ett jättebra verktyg.

Att vi har kunder som trivs hos oss och med oss är också en hjärtefråga. För att kunna följa upp vad ni kunder tycker om oss kommer vi att mäta kundnöjdheten löpande istället för en gång om året. Vi vill kunna agera direkt när vi ser att något händer i ett område, eller kopplat till något särskilt problem, och om vi mäter löpande kan vi också följa upp löpande. Som komplement till detta kommer vi att utvärdera de stamrenoveringar och nybyggnationer vi gör för att se hur det har fungerat med information, kontrakt, entreprenörer, tidsschema och så vidare.

Tack för ett lärorikt år och väl mött under 2016!

Emma Kånåhols