Snabba flöden på Facebook

Under 2013 hittade Uddevallahem en ny kanal för att nå ut till hyresgästerna med olika budskap. I april lanserades Uddevallahems Facebook-sida och vid årets slut hade trehundra gillare hittat till företagets flöde.

Information kan vara svårt och det kan vara trixigt att nå fram genom dagens brus. Hos Uddevallahem har webbplatsen varit den naturliga informationskanalen för att informera hyresgäster, tillsammans med hyresgästtidningen Bo & Trivas och informationsbrev via vanlig post.

Men under 2013 lanserades även en Facebook-sida för snabb information. Här kan företaget bjuda på all sorts information, från bilder på nyproduktion och renovering av Kundtjänst, till information om oförutsedda störningar. Fördelen med Facebook är dessutom att hyresgästerna kan föra en dialog med Uddevallahem genom att ställa frågor.

- Vi försöker svara på alla frågor och kommentarer som dyker upp. Det är ett snabbt och effektivt sätt att kommunicera. Dessutom kan alla andra se både frågor och svar och på så sätt kan vi hjälpa fler, säger Anders Thulin, marknadschef.

Vid årsskiftet hade Uddevallahems Facebook-sida runt 300 följare och siffran stiger stadigt. Förhoppningen är naturligtvis att så många som möjligt av alla hyresgäster gillar sidan så att den kan fungera som en kompletterande informationskanal.