Vi satsade på
tid över till annat

Med budskapet ”Tid över till annat” fick Uddevallahem invånarna att fundera över boendets former och hyresrättens fördelar. Kampanjen, som kunde ses över hela kommunen, lyfte varumärket och marknadsförde de nya lägenheterna på Fisketången och Folkets Park.

Ibland är det bra att synas, och ibland måste man synas lite extra. Under 2013 satsade Uddevallahem på en kampanj som gav stor genomslagskraft i Uddevalla. Med budskapet ”Tid över till annat”, visades hyresgäster som kunde ägna sig åt sina fritidsintressen i stället för att skotta, klippa äppleträd eller kratta garageuppfarten.

- Det är många som bor i hus men som vill flytta till en hyreslägenhet för att få alla bekvämligheter som det innebär, och inte behöva ägna tid åt allt det tråkiga, säger Anders Thulin, marknadschef på Uddevallahem.

Kampanjen presenterades med stora bilder och tydligt budskap som prydde stadens bussar, busshållplatser, tidningsannonser, butiksreklam och en egen kampanjsida på internet.

- Kampanjen var något nytt för Uddevallahem. Vi har inte gjort något liknande förut, berättar Anders Thulin.

Och ganska snart skulle det visa sig att budskapet inte var tagit ur luften. Då kampanjen även syftade till att marknadsföra nybyggnationen av kvarteret Fisketången och Folkets Park, resulterade den i ett enormt intresse för de nya lägenheterna.